Médiahírek

 

Egy hetük van a sajtótermékeknek arra, hogy beszámoljanak az ÁSZ-nak a választási hirdetéseikről

Budapest, 2014. április 15., kedd (MTI) - Egy hetük van a sajtótermékek kiadóinak, hogy megküldjék az országgyűlési választás kampányában közzétett politikai hirdetésekről szóló beszámolójukat az Állami Számvevőszéknek (ÁSZ); a szervezethez már megérkeztek az első tájékoztatók.
A választási eljárásról szóló törvény szerint a választási kampányban csak azok a sajtótermékek tehettek közzé politikai hirdetést, amelyek előzőleg eljuttatták hirdetési árjegyzéküket az ÁSZ-hoz. Erre a parlamenti választás előtt január 24-ig volt lehetőség, a számvevőszék pedig ezeket honlapján, a www.asz.hu oldalon közzétette.
    Az ÁSZ-nál összesen 793 sajtótermék (459 nyomtatott és 334 elektronikus) hirdetési árjegyzéke található meg.
    A jogszabály szerint a politikai hirdetést közzétevő sajtótermékeknek a választást követően 15 napon belül - azaz jövő keddig - tájékoztatniuk kell az ÁSZ-t arról, milyen politikai hirdetéseket közöltek a kampányidőszakban.
    A tájékoztatásnak tartalmaznia kell, hogy az adott sajtótermék az egyes jelöltek és jelölőszervezetek politikai hirdetéseit kinek a megrendelésére, milyen ellenérték fejében, mikor és milyen terjedelemben tette közzé. A számvevőszék internetes oldalán, a www.asz.hu-n olvasható, hogy milyen adattartalommal kell kitölteni a tájékoztatókat.
    A tájékoztatókat a sajtótermékeknek április 22-én 16 óráig kell eljuttatniuk az ÁSZ-hoz elektronikus, postai úton, vagy személyesen, de a számvevőszék az adatok könnyebb feldolgozhatósága, kezelése és összesítése érdekében az elektronikus megküldést javasolja.
    Az ÁSZ a beérkezett tájékoztatásokat (az árjegyzékekhez hasonlóan) a határidő lejárta és a tájékoztatók feldolgozása után közzéteszi honlapján. Az ÁSZ a sajtótermékek által megküldött adatokat ellenőrzés és változtatás nélkül teszi majd közzé, így azok tartalmáért, jogszabályi előírásoknak megfelelőségéért nem vállal felelősséget.