Médiahírek

 

Eladta a Nézőpont a rádiókat mérő Mediametert

Budapest, 2014. május 13., kedd (hvg.hu/eMasa) - A Simicska lajos üzleti köreihez közelálló Hantosi Bálint megvásárolta a Nézőponttól a hivatalos rádiós méréseket a TNS Hoffmannal közösen szállító Mediametert – írja a Hvg.hu. A lap különböző forrásokra hivatkozva azt állítja, hogy a tulajdonosváltás célja a televíziós mérések piacán egyeduralkodó Nielsen monopóliumának megtörése.

A cégadatok szerint idén február 20-án cserélt gazdát a hivatalos rádiós hallgatottságmérést a TNS Hoffmannal 2012 év vége óta együtt végző Mediameter, az új tulajdonos pedig a médiakutatási piacon jól ismert szakember, Hantosi Bálint lett – írja a Hvg.hu. A Mediameter korábbi tulajdonosa a Nézőpont Intézet (Bonum Semen) volt, a cég székhelyét pedig még aznap áttették arra a kilencedik kerületi címre, ahol Hantosi több vállalkozásának székhelye is van - írja az eMasa. 

Hantosi a magyar médiapiac ismert és elismert figurája, Outdoor Media Audit vállalkozása a közterületi plakátok számának és arányainak figyelésével foglalkozik, az Ipsosnál pedig szintén a közterületi média hatékonyságának, eredményességének mérésével foglalkozik. Hantosi korábban dolgozott Geszti Péter akkori reklámügynökségénél, az Akciónál, majd tíz évig a Simicska Lajos érdekeltségébe tartozó Mahir Cityposter kereskedelmi igazgatója volt.

A HVG.hu cikke – kormányközeli forrásokra hivatkozva - felveti, hogy a Mediameter tulajdonosváltása mögött elképzelhetően az áll, hogy a televíziós közönségmérés piacán egyeduralkodó, és tavaly 298 millió forintos adózott nyereséggel záró Nielsen Közönségmérés piaci helyzetét szeretnék megingatni.