Médiahírek
Media Hungary: vélemények a médiaszabályozásról és a tartalomról
A megújult magyar médiajog alkalmazásának négyéves tapasztalatairól számolt be a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság Médiatanácsának tagja, Koltay András. A magyar médiajogot ért külföldi kritikák elültek – állította, s hozzátette: a szabályozás mindig is követő magatartást képvisel, leköveti a piaci trendeket, eképpen a szabályozás „folyamatos mozgásban van”. A médiahatóság egyik legfőbb céljának nevezte, hogy ne beavatkozzanak a médiapiac életébe, hanem hagyják azt szabadon működni. A tartalomszabályozás célja nem a médiapiac szabályozása, hanem hogy elősegítse annak kibontakozását, a hatósági ügyek támpontot adnak a jogszabály helyes értelmezéséhez. Rendkívül súlyos bírságokat nem róttak ki, ami azzal is magyarázható, hogy a médiapiac a kényes kérdésekben jogkövető – mondta Koltay.
Mihók Attila, a Ringier ügyvezető igazgatója a tartalom fontosságáról szólt. Azt mondta: a hazai vezető médiavállalatok mindegyike erre koncentrál. Internetes és nyomtatott sajtótartalmakat egyaránt fejlesztenek a szereplők, ugyanakkor „minden a digitális irányba mutat” – jegyezte meg. Szerinte a mobilalkalmazások nem hozták meg a várt eredményt, hiszen gyakran feleslegesen készülnek ilyenek. Szerinte az internettel és a nyomtatott sajtóval kapcsolatban is föl kell tenni a kérdést, hogy miből finanszírozható a tartalomelőállítás.
Médiaszabályozás
- Törvények
- Rendeletek
- Alkotmánybírósági határozatok
- Társszabályozás, etikai szabályozás
- Közszolgálati Kódex
- A Médiatanács ajánlásai
- Egyéb
- Magyar jogforrások angolul
(Sources of Hungarian Law in English) - Az Európai Unió médiaszabályozása
- Az Európa Tanács médiaszabályozása
- Más nemzetközi szervezet
- Nemzetközi kódexek, etikai normák