Médiahírek

Letartóztatták majd kiengedték Amerikában a kuruc.info domainjének tulajdonosát

Budapest, 2014. május 12., hétfő (eMasa/Hír24/hvg.hu) - Letartóztatták a kuruc.info domainnév tulajdonosát az Egyesült Államokban, majd négy nappal később óvadék fejében kiengedték – írja a Hír24. A Hír24 cikke szerint Varga Béla életveszélyesen megfenyegetett egy magyar szervezetet, a Tett és Védelem Alapítványt képviselő ügyvédi irodát, amely a portálja miatt citálta bíróság elé Amerikában.

Iránymutatást fogadott el az EU Tanácsa az internetes szólásszabadságról

Brüsszel, 2014. május 12., hétfő (MTI) - Új iránymutatást fogadott el hétfőn az Európai Unió Tanácsa, amellyel az internetes szólásszabadság biztosítását is beemeli azon emberi jogok közé, amelyek érvényesülést az unió globálisan elő szeretné mozdítani. A tanács közleménye szerint a véleménynyilvánítás szabadsága elengedhetetlen egy sor más emberi jog gyakorlásához, amilyen például a gyülekezési jog, a gondolat, a vallás, a lelkiismeret szabadsága. "Az önkifejezés és a média szabadsága nélkül nem lehetséges, hogy az állampolgárok tájékozottak, aktívak és elkötelezettek legyenek" - írja közleményében a tagállamok szakminisztereit tömörítő uniós intézmény.

Szeptembertől új főszerkesztője lesz a HVG-nek

Budapest, 2014. május 7., szerda (eMasa) - A nyomtatott HVG szerkesztőségét 2009 óta irányító Vass Péter ma jelentette be a szerkesztőségnek, hogy második mandátuma nyári lejártát követően nem pályázik újból a címre. Az új főszerkesztő megválasztásának joga a szerkesztőséget illeti, kinevezése pedig a kiadó vezetőjének a hatásköre.

Ismét Dirk Gerkens a magyar média legbefolyásosabb embere abelevatorshoes.com

Budapest, 2014. május 7., szerda (MTI) - Immár hetedik éve áll Dirk Gerkens, az RTL Klub vezérigazgatója a magyar média legbefolyásosabb embereit felvonultató lista élén. A Marketing & Média folyóirat által összeállított rangsoron a tavalyi jelentős médiaipari tulajdonosváltások csak kis mértékben éreztették hatásukat. A hetedik éve összeállított Top 50 - A legbefolyásosabb emberek a magyar médiaiparban című listán - amelynek tartalmáról a folyóirat tájékoztatta az MTI-t szerdán - egyet előre lépve, a második helyre került Simicska Lajos, a Mahir vezérigazgatója, helyet cserélve Simon Zsolttal, a TV2 vezérigazgatójával.

Törölne egy cikket a kuruc.infóról az ügyészség

Budapest, 2014. május 6., kedd (MTI/eMasa) - Hozzáférhetetlenné tenne egy kuruc.infón megjelent cikket az ügyészség – közölte az MTI-vel a fővárosi főügyész kedden. Ibolya Tibor elmondta: a Budapesti II. és III. Kerületi Ügyészség az illetékes bíróságon indítványozta a holokauszttagadó megállapításokat tartalmazó cikk és az ahhoz fűzött hozzászólások végleges hozzáférhetetlenné tételét.

Öt budapesti rádiós frekvencia pályáztatását készíti elő az NMHH Médiatanácsa

Budapest, 2014. május 6., kedd (MTI) - Négy körzeti és egy helyi budapesti közösségi rádiós frekvencia pályázatának tervezetét jelentette meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) honlapján - közölte a hatóság kedden az MTI-vel. A tervezeteket május végén nyilvános meghallgatáson véleményezhetik az érintettek. A beérkezett módosítási javaslatok és hozzászólások feldolgozása után várhatóan az év közepén teszik közzé a végleges pályázati felhívásokat. Az NMHH Médiatanácsa a budapesti körzeti 90,3 MHz-es, a 92,1 MHz-es, a 94,2 MHz-es és a 105,9 MHz-es frekvenciák, valamint a helyi 96,8 MHz-es frekvencia pályázatának tervezetét tette közzé.

Megszűnik a Galamus-csoport, az oldalból véleményportál lesz

Budapest, 2014. május 5., hétfő (eMasa/galamus.hu) - „Megszűnik a Galamus-csoport. Így döntött a csoport. Marad a Galamus honlap, erősen megcsonkított formában, pusztán véleményközlő oldalként” – adta hírül a portálon Mihancsik Zsófia, a Galamus.hu felelős szerkesztője.

Végleg megszűnhet a Somogy folyóirat

Kaposvár, 2014. május 5., hétfő (eMasa/kapost.hu) - Végleg megszűnhet a folyamatosan anyagi gondokkal és létbizonytalansággal küzdő, 40 éves Somogy irodalmi folyóirat, miután semmilyen állami támogatást nem kaptak idén – adta hírül a Kapost.hu. A portál szerint az eseményeknek főleg politikai okai vannak.

A Freedom House nem változtatott a magyar sajtó besorolásán

Washington, 2014. május 1. csütörtök (MTI) - Egy ponttal jobb osztályzatot adott Magyarországnak, mint tavaly és három helyezéssel feljebb léptette, változatlanul a "részben szabad" kategóriába sorolta be a magyar sajtó állapotát a médiaszabadság globális helyzetét felmérő, 2013-ra vonatkozó, csütörtökön ismertetett jelentésében a Freedom House (FH). A washingtoni székhelyű civil szervezet mostani jelentése szerint Magyarország a világranglista 71. helyén áll 35 ponttal. Magyarország a tavalyi jelentésben a 74. helyen állt és 36 pontot kapott.

Az NVB ismét elmarasztalta az ATV-t a Jobbik mellőzése miatt

Budapest, 2014. április 30., szerda (MTI) - A Nemzeti Választási Bizottság (NVB) elmarasztalta az ATV azért, mert április 8. és 28. közötti műsorfolyamában nem biztosította megfelelően az EP-választáson induló Jobbiknak a programja ismertetését; a testület szerint a kereskedelmi televízió a választási eljárás két alapelvét is megsértette. Az NVB szerdai ülésén eltiltotta az ATV-t a további jogsértéstől, továbbá kötelezte a testület határozata rendelkező részének három napon belüli közzétételét az Egyenes beszéd, a Start és a Szabad szemmel című műsorának egy-egy adása előtt. A testület szerint az ATV médiaszolgáltatóként megsértette a jelölőszervezetek közötti esélyegyenlőség, valamint a jóhiszemű és rendeltetésszerű joggyakorlás alapelvét.

Az NVB megállapította az EP-listák politikai reklámjainak műsoridejét

Budapest, 2014. április 30., szerda (MTI) - A Nemzeti Választási Bizottság (NVB) szerdai ülésén döntött az Európai Parlament magyar tagjainak választásán listát állító jelölőszervezetek politikai reklámjainak közzétételére rendelkezésre álló közszolgálati műsoridő felosztásáról. A választási eljárásról szóló törvény szerint az EP-választást megelőző kampányidőszakban a listát állító pártok politikai reklámjainak közzétételére rendelkezésre álló időtartam 300 perc.

A luxemburgi EU-bíróság szerint fogyasztóvédelmi ügyekben van joghatósága az NMHH-nak a UPC fölött

Brüsszel, 2014. április 30., szerda (MTI) - A magyar Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) az Európai Bíróság szerdai ítélete értelmében indíthat felügyeleti eljárást a luxemburgi székhelyű, de Magyarországra is sugárzó UPC ellen a fogyasztóvédelmi szabályok betartatása érdekében. A luxembourgi bírák az ítéletet ismertető közlemény szerint világossá tették, hogy a UPC tevékenysége elektronikus hírközlési szolgáltatásnak minősül, amelyet a tagállamok regisztrációhoz köthetnek, és adatokat is kérhetnek a szolgáltatótól, hogy betartathassák a fogyasztóvédelmi szabályokat, azt viszont nem követelhetik meg, hogy a szolgáltató fióktelepet vagy leányvállalatot létesítsen Magyarországon.

Közzétette első ajánlását a Gyermekvédelmi Internet-kerekasztal

Budapest, 2014. április 29., kedd (MTI) - Elsősorban a hírközlési, az internet-hozzáférést nyújtó és a tartalomszolgáltatók számára szolgál iránymutatásul az az ajánlás, amelyet a Gyermekvédelmi Internet-kerekasztal fogadott el múlt szerdai ülésén a szűrőszoftverekre és a káros internetes tartalmak esetén alkalmazandó figyelemfelhívásokról - közölte a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) kedden az MTI-vel. A közlemény szerint a kötelező erővel nem bíró dokumentum a többi között ösztönzi, hogy a szűrőszoftverekben legyenek előre kiválasztható életkori profillehetőségek, de legyen mód az egyedi beállításokra és a naplózásra is.

Putyin: az internet a CIA projektje

Moszkva, 2014. április 24., csütörtök (MTI/AP) - Vlagyimir Putyin orosz elnök csütörtökön az amerikai Központi Hírszerző Ügynökség (CIA) projektjének nevezte az internetet, és azt ígérte, Oroszország érdekeit a világhálón keresztül is meg fogja védeni. Az AP amerikai hírügynökség beszámolója szerint a Kreml mindent megtett annak érdekében, hogy szorosabb ellenőrzést szerezzen az internet felett, amelyet az országos tévécsatornákból kitiltott ellenzéki aktivisták nézeteik terjesztésére és tiltakozások szervezésére használnak.

Megszűnt az Új Ász című bulvárlap

Budapest, 2014. április 24., csütörtök (Bors/eMasa) - Megszűnt az ország harmadik legnagyobb példányszámú bulvár napilapja, az Új Ász. A cég ügyvezető igazgatója A Borsnak elmondta: az újság terjesztése a fennálló feltételek miatt nem volt tartható.