Replica Hublot watches "/>

Médiahírek

 

Megnyílt a Bűvösölgy, az NMHH médiaértés-oktató központja Replica Hublot watches

Budapest, 2014. május 15., csütörtök (MTI) - Megnyílt a Bűvösvölgy, a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) médiaértés-oktató központja csütörtökön Budapesten, a Hűvösvölgyi úton. Karas Monika, az NMHH elnöke az ünnepélyes megnyitón mondott beszédében úgy fogalmazott, hogy a médiaértés-oktató központ egy olyan oktatási intézmény, amely alkalmazkodik a kor igényeihez. A Bűvösvölgy egy gondolkodásformáló program, amely "nem tilt, hanem megenged és a helyes használatra tanít, egy ház, amely a legmodernebb eszközök segítségével készít fel a virtuális térben felmerülő kihívásokra" - jelentette ki.

Karas Monika közölte, a fiatalok a központban megtanulhatják, hogy a digitális univerzumban hogyan közlekedjenek magabiztosan és, hogy a virtuális térben az egészséges kétkedés biztonságot jelenthet számukra. Rávezetjük őket, hogy az önálló gondolkodás az internetes aktivitások során is nagyon fontos, és hogy a trükkös reklámoknak "felülni nem kifizetődő" - tette hozzá.
    Karas Monika kiemelte, központban a fiatalok mindenre választ kapnak, amire az új médiakultúra világában kíváncsiak, hiszen a központ oktatási programja minden médiatípusra kiterjed. Az érdeklődő fiatalokat filmes, híradós, sajtós, rádiós, szinkronos, reklámos és internetes foglalkozással várják - mondta.
   
    A közreadott sajtóanyag tájékoztatása szerint a médiaértés-oktató központban az NMHH hat téma köré szervezi a foglalkozásokat az újságszerkesztéstől a reklámtrükkökön keresztül a mobilkommunikációig. Az oktatóközpont működéséhez szakirányú pedagógusképzések is tartoznak, amelyek a Nemzeti Alaptanterv célkitűzéseihez igazodva akkreditáltak is.
    A Bűvösvölgyben zajló programokat a legnagyobb magyar hírközlési és médiaszolgáltatók közreműködésével alakították ki. A Bűvösvölgy média- és hírközlési területen működő partnerei közé tartozik az Index, az Invitel, a Microsoft, a Médiaszolgálatás-támogató és Vagyonkezelő Alap (MTVA), a Nokia, az Origo, az RTL Klub, a Telekom, a Telenor, a TV2, a UPC és a Vodafone.
    Az oktatási anyagok létrehozásában és a berendezések összeállításában az MTVA a partnerek közül jelentős részt vállalt magára. Az állami és társadalmi szervezetek közül az Emmi, az NMHH Internet Hotline szolgáltatása, a Klebelsberg Intézményfenntartó Központ, az Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet, a Tévézz okosan! program és a Vizuális Világ Alapítvány nyújt támogatást.
    A központban elsősorban szervezett csoportok jelentkezhetnek majd foglalkozásokra. A ház június 13-ig tesztüzemben működik, az iskolai nyári szünetben pedig táborozó gyerekeket fogad majd.
    A ház szakképzett animátorai 9 és 16 év közötti gyerekeket fogadnak majd. A fiatalok a sajtóstúdióban megszerkeszthetik saját magazinjukat, megtanulják, mi a hírérték. A híradóteremben megismerkednek a greenboxtechnikával és a hírolvasás, az időjárás-jelentés kulisszatitkaival. A reklámblokkban a Bűvösvölgy saját márkáját, a Csoda-termékcsalád népszerűsítésén keresztül sajátítják el a hatástechnikákat. A rádiós szekcióban egy profi hangstúdiót próbálhatnak ki és a filmszinkronizálásba is belekóstolhatnak. Az internetes foglalkozáson stratégiai játékok, kvízek mutatják meg, hogy lehet tudatosan és biztonságosan használni a világhálót, illetve az okoseszközöket anélkül, hogy személyes adataikat meggondolatlanul kiszolgáltatnák - olvasható a sajtóanyagban.
    Az NMHH 600 millió forintot biztosított saját forrásból a központ kialakítására, a program működtetéséhez két évre 500 millió forintos uniós forrás, TÁMOP-támogatás is hozzájárult.